Tuesday, July 1, 2008

Majlis Persandingan ~ Aida & Zun ~

Tempat : Dewan Sri Cempaka Kompleks PKNS, Bangi
Tarikh : 28 June 2008
Busana : Yon Ramzi collection
Tatarias : Rohaya Roy

Bertemakan warna Ungu, konsep persandingan ini bertemakan "traditional". Idea ni datangnya dari hasil buah fikiran pengantin & juga semua sepupu2nya termasuk aku. Kami mcm suka bila melihat ramai guest yg dtg dgn busana baju melayu, baju kurung lengkap dan nampak sgt meriah. Pengantinh memilih busana Songket Bunga Tabur Biji Kundang yang 100% traditional djuga dari segi dandanannya..hehe..dah mcm ulasan majalah "Pengantin" plak kan???

Acara yg meriah dimulakan dgn masuknya pengantin berarak dgn gema alunan muzik gamelan diiringi para penari2 cilik kebudayaan Kesenian & Perpaduan. Sejurus selesai upacara doa dan selawat, penari2 pun buatlah show traditional nyer. Dah mcm kat istana plak.. Aku selaku pengapit rasa cm nak menari lak tarian zapin itu.

Selesai upacara renjis2 n simbah2, acara makan biadap eh beradap. Sambil2 mkn penari pun buat show lagi pastu p'tin poyong kek blueberry yg dibuat oleh auntie we all, Mak Teh dan sesi bergambar tak lupa juga joget lambak.. Yang paling over uncle2 n auntie2 aku..Maklumlah lama tak exercise badan. Yang pasti bab karaoke Pak teh aku asyik dia jer x bg can org lain..Yang hanginnyer siap bwk mic kehulu hiliur takut dicaras.. Ala..aku dpt gak caras n aku pn nyanyilah ngan Watie lagu utk P'tin tajuk "Ceritera Cinta"

Before bersanding sempat we all pose dekat bawah dewan.

Dewan yang sejauk mula panaz dgn kehadiran para jemputan. Aku time tuh dah mula mengipas diri sendir..Adess..panasnya..huhuhu

Acara makan beradap di jamukan juga dgn tarian zapininh oleh para penari cilik..Syoknya rasa cm nak nari sama tp apakandaya kakiku sgt letih berdiri lama. Bab suap2 ni muka aku mmg cm x puas hati sebab aku sgt lapar akan kek tuh tp pengakhirannya aku x dapat rasa pun..Hampeh geduak....

Group2 veteren semadikan muka yg awet muda utk bergambar. Pose semua maintain walhal diorg pastu gamai2 menari sakan..Sygnya pic aku x snap coz aku pn joined gaks..hehe

Group2 sepupu yg gila.. We all 1 family pantang bergambar, naik roboh pelamin. TRuh pun ada yg x turut serta coz heret anak2 kecik. Lagipun takut sat g roboh stage sapa nk jawap??? Tuh pun kalu nk tau tetap ada goyang2..Serem we all sekejap!! Huhuhu...

Sian yang kat blakang tuh.....pesal ntah??

No comments:

Related Posts with Thumbnails