Sunday, September 14, 2008

Persiapan Raya...(Baju Melayuku)

Tahun ni aku cam tetiba kaya ngan baju melayu...mana taknyer gamai benor sepupu yang kahwin dala tahun ni 3 bulan berturut-turut...So ada gak yang aku ulang tayang pakai baju melayu sebab aku rasa dah nak hampir 10 pasang ngan pelbagai warna....Pendek kata semua kaler aku dah ada tapi ada sedikit hampa sbb ada yang seluar x mua nak pakai..baju nyer ok..Ni kes punggung dah lebar.. Hahahaa

Raya tahun ni aku ada dua pilihan baju raya dgn warna yang berlainan...Rasa cam nak pakai dua2 tapi cam over plak..hahaha..Ni antara 1st time aku tempah baju cekak musang coz selama ni dok tempah baju teluk belanga ajer (melayu johor). Ish, 1st time pakai ada yg kata aku sesuais ngan fesyen ni... Now nak tunjuk sikit baju melayu raya aku tahun ni..

Baju ni baru jer siap and cadangan utk raya tahun ni. Warna baby blue. Cadangnya nak pakai hijau lumut tapi warna ni macam x de lagik so dok belek2 kain ngan kwn lama aku Imran(yg shopping sama2 aritu..bygkan dekat 8thn x jumpa)..Dia yg pilih kaler tuh katanya aku nmpak emsem..hahha....Ok tak?

Baju ni aku buat dalam tahun ni gak tatkala memegang amanah jg pengapit cousin aku kahwin yg temanya purple. Kain ni aku beli kat Jakarta dan sgt murah kat sana...Kalu kat sini mahal gila babias..Kain ni shantung silk...Agak keras dan cantek di pakai....Agak2 nak melaram g raya aku tukar plak baju kaler ni...

11 comments:

p.a.k.w.e. said...

wah SAHNTEK nyerrrrrrrrrr....

.::EdDy BaNoD::. said...

sapa shantek aku ker??
ahhahaaaa

celebi.net said...

aku suke yg kaler biru tu. comey!

thelaughinggas said...

menarikssss...

.::EdDy BaNoD::. said...

aku pun suka..nmpk ceria..aku nk pakai kaler tuh

Anonymous said...

amboi meriah anak encik salusi tawun ni beraya.. baju rona roni

wan khairy said...

wahhh sama, cuma ko baby blue...
aku turqoise..(tapi tak carik lg)
hahahahahah.. apa2 pun sama jer...
x ada beza mana pun...

Anonymous said...

mmm cantik nyer.. na byk color birui...hehehe biase fav color. tahun ni mamam semua nak pakai kain jawa.. aku ala2 orange and teh vouge gurl di pagi raya... rambut jer tak tau lagi nak wat cmner. nqk wat aper ek banod?

Anonymous said...

mmm cantik nyer.. na byk color birui...hehehe biase fav color. tahun ni mamam semua nak pakai kain jawa.. aku ala2 orange and teh vouge gurl di pagi raya... rambut jer tak tau lagi nak wat cmner. nqk wat aper ek banod?

gadhogadho said...

sakan benor kamu nak beghaye tahun ni...

apa kata 1st day raya ko alternate jela dua2 baju tu.. jam2 genap ko pakai biru.. jam2 ganjil ko pakai shantung tu.

.::EdDy BaNoD::. said...

lepaih tuh aku pakai spender jew..hahaha..boley???

Related Posts with Thumbnails