Wednesday, October 28, 2009

Cuci The Musical Theater

Last menet dapat invitation from Tedd utk tgk Cuci The Musical (CTM) ni. Mula2 ragu2 coz penah di cancel coz tix yang kami dapat (drpd ensemble actor - thanks Acap & Apai) sebab terpaksa bagi kat press2. So Sabtu lepas Acapa bgtau boleh dtg tgk show jam 3pm. Dalam bersiap aku and nak kuar umah ke Setiawangsa coz nak tumpang my Tayunk, Isis, Apai plak kol & bgtau ada 2 tix khas utk aku yang dia dh janji and kene amik kat dia dlm kol 2.30 coz dalam kol 2.45 dia kene standby utk show jam 3...Aku lak dah mcm serba salah...Nak tak nak aku buat plan awal and kalu sempat sampai awal jumpa Apai utk amik extra tix..Semuanyer dlm keadaan yg rushing. Nak kol org nak ajak rasa2 ada ke org yg mampo dlm masa 1/2jam utk smpai ke Istana Budaya???? Aku abaikan semua ini dgn tema selfish coz asyik nak jaga hati org jer nanti ati akun sakit sesajer....

Aku, Tedd & Isis tiba sedikit lewat and Waja & Kash dah smpai dulu siap amik tix drpd Acap. Apai kol coz tgu aku x tiba2 and aku ckp jumpa after show!!! Kami lewat 15 menet and terus masuk dalam Panggung Sari. Wah..kami dok bawah... Apa lagi kami enjoy le the show tuh.


Rumusan aku nak ckpkan CTM ni lain dr lain. Entah apa terbuku di benak rasa cam sama ngan filem sblm ni tapi ianya agak lain. Pemiliham pelakon yang sgt best. Jalan cerita mula agak suram maybe x paham sgt cz lewat tapi dh dibuai ngan persembahan lagu, tarian dan 4 watak penting yang masin2 memberikan persembahan yg mantap. Tahniah buat :

Afdlin Shauki : Macam biaser x kering idea dan kdg2 nak buat kita nangis pon ada. Tak bole dipertikaikan bakatnya

Hans Isacc : Hero dalam citer ni, agak kekok sikit 1st time di lantai teater tapin nmpak dia bersungguh utk memberikan yang terbaik

Ac Mizal : Ya Tohan......aku rasa gegaran dlm panggung coz lawak dia yg sgt x kering gusi... Dia yang byk menghidupkan mood dlm teater ni... pengalaman berlakon teater PGL sblm ni membuatkan AC yakin di pentas teater.

Awie : watak yang cool dan kdg kala buat org ketawa besar bila bergandingan ngan aweknya dlm citer itu iaitu penyanyi hebat Adibah Noor, Kloborasi yang mantap ganteng!!!

Selain drpd itu watak2 lain pun dijayakan dgn baik iaityu Heroinnya Vanidah Imran, ratu teater yg x leh dipertikaikan. Vee nyanyi pon not bad. Harith Iskandar, watak antagonis PHD yang funny. Adibah Noor, adus..Kak Dib mmg hebat, masakan diberi standing ovation dr audiens apatah lagi bila dia mengalunkan suara tatkala bernyanyi dan Ramli Hassan yang x kurang hebatnya dgn scene "goreng pisang"...

Aku sarankan sapa yang tak tgk lagi make sure kene g and percayalah yang korang akan mengatakan ttg kehebatan teater ini dan sure x kering gusi walapun set nya kurang boom tapi korang mampo???? tak mampo kan???? Hebat dan Syabas buat semua tenaga produksi dan x lupa penari2 dan ensemble!


Next??? Natrah kot......!!!!


Posing jgn x posing. Acap sempat nyangkung nak posing dan pastu sambung utk show mlm plak jam 8.30pm...

3 comments:

shandye. said...

oh. saya secara rasminya dengki terhadap kamu kerana punya banyak masa untuk menonton teater. sekian.

wan khairy said...

natrah next.. doa2 dpt tiket ye...

Mohd Sufian said...

Macam mana si Waja tu bleh ada? Jeng... jeng.. jeng. Haha :D

Related Posts with Thumbnails